Skoda Kodiaq a Tour de France célvonalán
Még mindig álcafóliázva, de Párizsban már látható volt a Skoda új SUV-modellje. A Kodiaq párizsi Champs Elysées-n vezethette át a célvonalon az idei Tour de France zárószakaszának mezőnyét.
Vegyük előre, ami mindenkit érdekel: mikor láthatjuk a Kodiaqot a saját pőre valójában? Mikor mondhatjuk, hogy lássuk a medvét, hiszen a kocsi a kodiak medvéről (Ursus arctos middendorffi) kapta a nevét. Tehát: szeptember 1-én, berlini világpremierjén, illetve néhány héttel később, a Párizsi Autószalonon lesz álcázás nélkül látható a Kodiaq.
Azám, de miért is lett ez a neve? Az új Skoda SUV az alaszkai medveóriás nevét kapta, amit arról a szigetről neveztek el, ahol legnagyobb számban él. Az új modell neve azonban eltér a térképen látható Kodiak írásmódtól, mert a gyártó a helyi őslakosok nyelvét és írásmódját utánozza. Náluk például, a jegesmedve nanuq (ejtsd: nanuk), így lett a kodiakból Kodiaq.
Miután jól kinyelvészkedtük magunkat, vessünk egy pillantást a kocsira is. A vörös-szürke-fekete álcafólia alatti 4,7 méter hosszú SUV-modell sokoldalú képességei mellett kategóriája legtágasabb csomagterével szolgál és extrafelszerelésként harmadik üléssort is kínál. A Skoda a minősége és a formaterve alapján igen erős márkanévvé vált a világpiacon, nem is csoda, hogy a legkülönfélébb szaklapok kezdtek találgatásba az újdonsággal kapcsolatban. Azt saccolták, hogy a különféle időjárási és terepviszonyok között tesztelt autó a második generációs Volkswagen Tiguan alapjára épül, ami persze logikus is. Emellett úgy tudni, hogy az alapváltozat fronthajtású és ötüléses, míg az összkerékhajtás valamint a két extra ülés külön rendelhető, valamint, hogy a márka eddigi gyakorlata alapján egyaránt kínálják majd TSI benzin- valamint dízelmotorral, hatfokozatú kézi, illetve DSG automata sebességváltóval. Pontosabban: a 150 lóerős 1,4 literes TSI mellett várhatóan megkapja a 160 és a 220 lovas kétlitereseket is, míg a szintén kétliteres TDI motorok teljesítménye 150, illetve 184 lóerő.
A Kodiaq egyébként úgy került az idei, 3519 kilométeres bringaverseny céljába, hogy a Skoda sorozatban 13. alkalommal volt a 103. Tour de France hivatalos támogatója és másodszor a pontversenyt vezető versenyző Zöld Trikójának partnere. A Skoda emellett a kerékpárverseny hivatalos autós partnere is: idén mintegy 250 szervező- és kísérőjárművet, illetve több mint 50 csapatautót bocsátott a verseny rendelkezésére.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.