Télen-nyáron hasznos a VW „okos” szélvédője
A tíz, vagy pláne a húsz éves modellekhez képest a mai autók szélvédője egyre laposabban nyúlik előre, mert ugye a minél kisebb légellenállás komoly deciket jelent az átlagfogyasztásban. Csakhogy ezeken az áramvonalas szélvédőkön több hó, vagy jég gyűlik össze, nyáron meg betűz a nap, hogy még a nadrág is leolvad az emberről, és légkondi legyen a talpán, amelyik az utcán hagyott kocsit hamar lehűti egy júliusi délutánon.
A hó-jég problémát már jó ideje megoldották szélvédőbe ágyazott vékony fűtőszálakkal, amelyek megakadályozzák az üvegfelület párásodását is, azonban ezek a fűtőszálak láthatóvá válnak az ellenfényben, például, ha a lenyugvó nappal szemben autózunk.
Igen ám, de jött a Volkswagen az ő fűtőszál nélküli konstrukciójával. Pontosabban az elülső szélvédő alján kívülről nem látható fűtőszálak szolgálnak az ablaktörlők felfekvő felületének melegítésére, de ennél feljebb már egy leheletvékony, az elektromosságot vezető ezüstréteget visznek fel a szélvédő rétegei közé, ami 400 - 500 watt maximális teljesítményével a legrövidebb idő alatt fel melegíti az üveget.
Ráadásul az ezüstréteg nyáron egyfajta passzív hőpajzsként is szolgál, és a napsugárzás akár hatvan százalékát is visszaveri. Így akár 15 fokkal hűvösebben tarthatja az utasteret, mint a hagyományos, zöld színezésű szélvédők. Ha több órát napozott az autó, jóval gyorsabban kellemes hőmérsékletre hűtheti az utasteret a légkondi, és ezáltal is csökkenhet a kocsi üzemanyag-fogyasztása.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.