Így dolgozik a Das WeltAuto tesztmestere

2017. 05. 24.

Korábbi posztjainkban többször említettük, hogy a Das WeltAuto egy használtkocsi felvásárlása előtt, majd az eladásra történő felkészítés során elvégzett javítások után egyaránt felméri annak állapotát. Nézzük, hogyan is megy az állapotfelmérés, amikor azt is észre veszik, ha a kormánylégzsák helyére hungarocellt tömnek.

rik_9128l_resize

Riczel Károly tesztmester minden egyes állapotfelmérést próbaúttal kezd, és ha a próbaút során bármilyen rendellenességet tapasztal, annak okát a szervizben azonnal megszüntetik. A műhelyben elsőként a karosszéria állapotát vizsgálja meg. Előbb a festés vastagságát és minőségét ellenőrzi, aztán felemeli kocsit és alulról is megnézi, hogy a fenéklemezen, illetve a küszöbnél nem talál-e sérülést, vagy nagyobb javításra utaló jelet.

„Egy karambolos autót huzatópadon olyan állapotba lehet hozni, hogy avatatlan szem ránézésre nem veszi észre a javítást. Közlekedésbiztonsági szempontból az ilyen javítások komoly veszélyt is rejthetnek, hiszen ha nem a gyári előírásoknak megfelelően végezték a javítást, drasztikusan lecsökkenhet a karosszéria szilárdsága. A szilárdságvesztés pedig azt jelenti, hogy a gyűrődő zóna nem biztosít elegendő védelmet egy karambol esetén. Másrészt az autó élettartama is csökkenhet, ha nem a gyár által előírt felületvédelemmel látják el a merevítő- és tartóelemeket. Az idő előtti korrózió pedig szintén idő előtti szilárdságvesztést okozhat” – mondja a Porsche Pest Das WeltAuto tesztmestere, rámutatva, hogy nagyobb sérülés szakszerűtlen javítása következtében előfordulhat, hogy a karosszéria fő merevítői nem kerülnek vissza pontosan a helyükre, nem lesz megfelelő a futómű geometria, így a kocsi menet közben félrehúzhat, a gumik rendellenesen kophatnak. Ezért rutinból megnézik az abroncs futófelületét, mert az aszimmetrikus gumikopás erre, valamint a lengéscsillapító hibájára egyaránt utal.

rik_9155l_resize

Az autó legdrágább része a karosszéria és a fényezés, ezért meg kell vizsgálni, hogy a lehető legjobb állapotban van-e. Először a tetőt mérik meg, mert az a legvédettebb, utána minden elemet, még a küszöböt és doblemezt is, hogy nincs-e eltérés a gyári festékvastagságtól. A festék vastagsága sok mindent elárul, például a karosszéria nem megfelelő javítását, ezért egy-egy elemet öt ponton mér meg Riczel Károly, mert vannak olyan jól sikerült javítások, amelyeket ránézésre nem lehet észre venni, de a műszer megmutatja, hogy ott már dolgoztak a lemezen.

rik_9120l_resize

A tesztmester 30 éves tapasztalata alapján az alvázvédelmet is ellenőrzi, mert vannak olyan márkák, amelyek erre nem áldoztak sokat. (A német gyártók tulajdonában lévő márkák alvázvédelmi, korrózióvédelmi szempontból a legjobbak közé tartoznak különösen a kőfelverődések elleni masszív viaszos réteg különbözteti meg őket a más gyártmányoktól.)

rik_9148l_resize

Ezután a diagnosztikai műszerrel lekérdezik a fedélzeti hibatároló adatait. Ez afféle fekete dobozként ellenőrzi az autó komplex elektronikus működését és tárolja a hibákat. Ha menet közben bármilyen hiba lép fel, annak nyoma marad. Így nem csak a motor működésével kapcsolatos anomáliák derülnek ki, hanem az is, ha hibás a légzsák vagy az ABS rendszer. „Egyes ravasz emberek egy ellenállás beiktatásával védik ki, hogy világítson egy-egy hibát jelző kontroll lámpa. És találtam már olyat is, hogy a kormánylégzsák helyére hungarocellt tömtek” – idézi fel a trükköket a tesztmester, aki ugyanakkor hangsúlyozza: nem szerelnek szét, nem bontanak meg semmit, amíg arra a tulajdonos erre engedélyt nem ad: „engedélyt kérünk az üléshuzat eltávolítására is, mert értek már meglepetések. Sokszor egy üléshuzat nem azért van fönn, hogy újkora óta védje a kárpitot, hanem, hogy eltakarjon valamit”.

Természetesen nem maradhat ki az elektromos hálózat, valamint annak ellenőrzése sem, hogy szivárog-e valamilyen folyadék. A vizsgálat során megnézik a futómű a lógását, a keréktárcsa deformáltságát, sőt, még a gumiabroncs profilját és gyártási évét is. Mert hiába futott keveset az autó, hiába nem kopott a futófelület, egy 8-10 éves abroncsot le kell cserélni, mert elöregedett, és a legváratlanabb pillanatban okozhat balesetet.

A Das WeltAuto minőségi használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.​

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4612694951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (30) ABS (6) ACEA (6) ADAC (20) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) arany kormánykerék (6) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (6) átverés (19) Audi (158) Audi A1 (6) Audi A3 (16) Audi A3 Sportback (12) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (15) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (7) autódiagnosztikai eszköz (6) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (16) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (25) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (60) Beetle (5) Bentley (7) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (11) büntetés (6) Caddy (7) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1142) CO2 (5) Continental (20) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (16) Cupra (11) Cupra Born (10) Cupra Formentor (5) Dacia (11) Das WeltAuto (153) Das Weltauto Centrum (9) Datahouse (47) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (13) dugó (5) Dunlop (12) DWA (10) e-autó (5) e-tron (14) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (10) elektromos (69) elektromos Audi (7) elektromos autó (130) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) Európai Unió (22) EURO NCAP (5) Euro NCAP (27) év autója (11) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (63) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (34) gumiabroncs (33) gumicsere (12) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (16) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (19) hasznalt (7) használt (12) használtautó (206) Használtautó (20) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (23) használtpiac (16) használt autó (182) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (25) használt személyautó (5) hasznos (334) haszongépjármű (7) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (477) Honda (8) horrorkaraván (9) Hyundai (14) ID. (6) ID.BUZZ (13) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (7) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (5) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (5) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (332) köd (6) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (6) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (18) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (9) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (10) közúti baleset (15) közúti halálos baleset (11) kresz (6) KRESZ (6) KSH (8) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (24) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (13) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (8) NAV (28) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) Németország (20) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (10) nyaralás autóval (6) nyárigumi (18) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (5) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (57) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (12) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (54) Porsche (40) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (20) Porsche Taycan (7) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (35) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (70) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) Seat Leon (6) SEAT Leon (8) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (190) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (16) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (21) Skoda Kamiq (12) Skoda Karoq (8) Skoda Kodiaq (13) Skoda Octavia (74) Skoda Superb (28) sportautó (12) SUV (108) suv autó (7) Suzuki (36) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (24) személyautó-állomány (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (8) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (7) tisztán elektromos (6) töréspróba (5) törésteszt (24) Tóth Péter (8) Toyota (24) Transporter (14) Travel Assist (12) TSI (17) tudta (9) újautó (41) új autó (27) új autók forgalomba helyezése (5) új modell (5) utazás (6) ütközés (10) ütközésbiztonság (5) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (327) Volkswagen-csoport (202) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (8) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (77) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (16) Volkswagen ID.3 (17) Volkswagen ID.4 (10) Volkswagen ID.7 (7) Volkswagen ID.Buzz (8) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (5) Volkswagen Passat (35) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (22) Volkswagen T-Cross (6) Volkswagen T-Roc (8) Volkswagen Taigo (6) Volkswagen Tiguan (15) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (13) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (10) VW-csoport (10) What car? (35) WLTP (28) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása