Audi e-tron: lefelé a Pikes Peakről
Az elektromos Audi, vagyis az e-tron csapata 4300 méter magasságból indult lefelé a csúcs közeléből, ahol nemrégiben a híres felfutó versenyen pályacsúcsot döntött a Volkswagen I.D. R Pikes, a konszern két másik márkája, a Bentley és a Ducati pedig a SUV, illetve a motorkerékpár kategóriában lett első.
1987-ben Walter Röhrl, az Audi legendás pilótája az Audi S1 Quattróval már szintén megnyerte a felfutást, ám ezúttal egy sajátos downhill menetre indította prototípusait a négykarikás márka.
A mérnökök arra voltak kíváncsiak, milyen a rekuperációs, vagyis az energia-visszatöltőrendszer hatásfoka.
A világ minden tájártól meghívott 32 újságíró személyesen is megbizonyosodhatott arról, hogy az átlagosan 7 százalékos lejtőn megtett 31 kilométer alatt a rendszer minden egyes megtett kilométeren annyi energiát töltött az akkumulátorba, amivel egy kilométert, tehetett meg odalenn, a síkon. Vagyis a 31 kilométeres ereszkedés révén a völgyben 31 kilométert tehetett meg az Audi prototípusa, amelynek átlagos hatótávolsága a gyári adatok szerint 400 kilométer.
Érdekes, hogy az út végére a fékek hőmérséklete 8 és 12 Celsius fok között volt, hiszen a lassítást a rekuperációs rendszer végezte el, amely generátorán keresztül folyamatosan töltötte az akkumulátort. A videón ugyan 48 fok látszik a hőmérőn, ám az amerikaiak Farenheitben mérnek.
A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.