A szervizeket is elérte az 5G összeesküvés-elmélet

2020. 07. 20.

5g-technology_mm.jpg

„Egyáltalán nem biztos, hogy egy átlagos felhasználónak csak előnye származik az 5G-ből. Hogy említsünk egy példát: autónk működését 5G-s rendszeren keresztül monitorozhatja a szerviz, majd ha azt garanciális javításra visszük, a szerelő nem vállalja el, mert a rendszer úgy látja, nem megfelelően váltunk sebességet. Az állandó folyamatmonitorozás a cégek számára kedvezőbb lehet, mint az ember számára” – idéz egy közgazdászt a HáziPatika portál az Ezek lehetnek az 5G veszélyei című cikkében.

Azt már tudjuk, hogy sokan vannak világszerte, akik szerint a koronavírust is az 5G átjátszó adók terjesztik, sőt a fenti cikk szerint „több olyan okoseszköz is forgalomban van már, amely a nap minden percében követheti a betegek állapotát, és jelzi az orvosnak, ha valamilyen vizsgálatra vagy beavatkozásra lenne szükség. Ennek kiterjesztésével eljöhet az a nap is, hogy az egészségbiztosító szerződést bont egy adott személlyel, mert azt látja, hogy nem mozog eleget, esetleg sokat jár gyorsétterembe.”

Furcsák ezek a borúlátó, fantáziafilmekbe való gondolatok, ezért mi inkább csak az autószervizekkel foglalkozunk. A bejegyzésünk elején olvasható idézet nem feltétlenül állja meg a helyét, például azért, mert a márkaszervizek jó pár éve tudják, mi történt az autónkkal menet közben. Egy modern gépjárműben ugyanis akár 40-50 vezérlő elektronika is van, a nagyobbakban pedig több mint száz is lehet. Ezek egyben úgynevezett eseménytároló egységek: ha hibát érzékelnek a rendszerben, az elektronika megjegyzi, és az okát is rögzíti, de csupán annak érdekében, hogy felhívja a szerviz figyelmét, hogy ki kell küszöbölni problémát.

Amint Papp László, a Porsche Hungaria műszaki oktatója blogunknak elmondta, az igaz, hogy a gépkocsikban vannak olyan elektronikai egységek, amelyek rögzített adatainak elemzése garanciavesztéshez vezethet, de nem amiatt, mert nem megfelelően váltottunk sebességet. A tuning, vagyis az utólagos teljesítménynövelés például a gyári garancia elvesztését okozza. Másrészt a légzsák vezérlőegysége adott esetben tárol bizonyos ütközés előtti adatokat, amelyeket – hatósági megkeresésre – csak a gyártó tud előhívni. Ez tulajdonképpen a fekete doboz bevezetéséhez vezető egyik lépcsőfok. Az autók fekete dobozzal ellátását ugyanis régen tervezi az Európai Unió.

5g_m.jpg

Miért kell az autóiparnak az 5G?

Autóipari szemszögből az 5G technológia elsősorban azt a célt szolgálná, hogy a majdani önvezető kocsik egymásnak adják a forgalomban tapasztaltakat, jelzéseket (Vigyázz, a kanyar után nagy a torlódás! Lassíts! És így tovább). Vagy ha beláthatatlan kereszteződéshez közelít két autó, azok tudjanak egymásról.

Mindehhez nagy mennyiségű adatnak kell nagyon gyorsan célba érnie. A hatékonyságról a nagy sávszélesség gondoskodik majd, a biztonság garanciája a megbízhatóan gyors adatáramlás. Az 5G technikai adottságainak köszönhetően az eszközök és az adatközpontok (szerverek) közötti kommunikáció ugrásszerűen felgyorsul, annyira, hogy az autó(s) gyakorlatilag valós időben kapja meg az információkat.

Az 5G Koalíció közreműködésével létrehozott új tájékoztató portál, az 5g.hu egyebek között kiemeli, hogy az 5G kommunikációs hálózatokon keletkező közlekedési adatok felhasználhatósága a hatékony közlekedés fejlesztését, a balesetek számának drasztikus csökkenését, a közlekedési dugók mérséklését, és ezzel a károsanyag kibocsátás visszaesését szolgálhatja.

Ezen felül kényelmi szolgáltatásként elérhetővé válik a nagysebességű internethozzáférés a közlekedési eszközökön, melynek köszönhetően 4K/8K minőségű médiatartalmakat nézhetnek az utasok menet közben.

A portálon az is olvasható, hogy „az Egészségügyi Világszervezet (WHO) álláspontja szerint az 5G mobilhálózatok NEM terjesztik a koronavírust. A vírusok nem terjednek rádióhullámokon és mobilhálózatokon keresztül. A koronavírus olyan országokban is elterjedt, ahol még nincsenek 5G hálózatok.”

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7915969532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (30) ABS (6) ACEA (6) ADAC (20) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (6) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (6) átverés (19) Audi (160) Audi A1 (6) Audi A3 (17) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (15) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (7) autódiagnosztikai eszköz (6) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (16) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (25) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (60) Beetle (5) Bentley (7) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (11) büntetés (6) Caddy (7) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1148) CO2 (5) Continental (20) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) Cupra (11) CUPRA (16) Cupra Born (10) Cupra Formentor (5) Dacia (11) Das WeltAuto (153) Das Weltauto Centrum (9) Datahouse (49) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (13) dugó (5) Dunlop (12) DWA (10) e-autó (5) e-tron (14) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (10) elektromos (69) elektromos Audi (7) elektromos autó (131) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) Európai Unió (22) EURO NCAP (6) Euro NCAP (27) év autója (11) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (34) gumiabroncs (33) gumicsere (12) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (16) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (19) hasznalt (7) használt (12) Használtautó (20) használtautó (207) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (24) használtpiac (16) használt autó (183) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (26) használt személyautó (5) hasznos (334) haszongépjármű (7) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (480) Honda (8) horrorkaraván (9) Hyundai (14) ID. (6) ID.BUZZ (14) ID.Buzz Cargo (5) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (7) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (5) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (335) köd (6) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (6) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (18) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (9) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (10) közúti baleset (15) közúti halálos baleset (11) KRESZ (6) kresz (6) KSH (8) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (24) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (13) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (8) NAV (28) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) Németország (20) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (10) nyaralás autóval (6) nyárigumi (18) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (5) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (58) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (12) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (54) Porsche (40) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (20) Porsche Taycan (7) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (35) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (70) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) SEAT Leon (8) Seat Leon (6) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (193) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (16) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (21) Skoda Kamiq (12) Skoda Karoq (8) Skoda Kodiaq (13) Skoda Octavia (77) Skoda Superb (29) sportautó (12) SUV (109) suv autó (7) Suzuki (36) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (24) személyautó-állomány (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (9) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (7) tisztán elektromos (6) töréspróba (5) törésteszt (24) Tóth Péter (8) Toyota (24) Transporter (14) Travel Assist (12) TSI (17) tudta (9) újautó (42) új autó (28) új autók forgalomba helyezése (5) új modell (5) utazás (6) ütközés (10) ütközésbiztonság (5) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (331) Volkswagen-csoport (207) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (8) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (78) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (16) Volkswagen ID.3 (17) Volkswagen ID.4 (10) Volkswagen ID.7 (7) Volkswagen ID.Buzz (9) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (5) Volkswagen Passat (36) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (22) Volkswagen T-Cross (6) Volkswagen T-Roc (8) Volkswagen Taigo (6) Volkswagen Tiguan (15) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (13) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (10) VW-csoport (10) What car? (35) WLTP (28) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása