A legjobb négyévszakos SUV-abroncsok
Az elmúlt év vége felé adta közre az Auto Bild a kifejezetten a SUV-ok számára készülő, 215/60 R 16 méretű négyévszakos abroncsok teszteredményeit.
Az Auto Bild Allrad szakértői kiemelték a Hankook ötödik generációs Kinergy 4S 2 abroncsát, és tesztjük után megválasztották az idei év legjobb négyévszakos abroncsának. Mint kifejtették, kiváló négyévszakos abroncs, az időjárási körülményektől függetlenül remek vezetési tulajdonságokkal, dinamikus kormányozhatósággal, miközben harmonikusan viselkedik kanyarodáskor, a féktáv pedig rövid akár kis mértékű havazás vagy nedves útfelület esetén is.
A V alakú futófelület és a természetes olajokat tartalmazó abroncsösszetétel pedig a testvérmagazin, az Auto Bild tesztelőinek elismerését is elnyerte.
„Meggyőző vezetési jellemzők nedves úton, kellemes vezetési élmény havas útfelületen, rövid féktáv nedves és száraz körülmények esetén egyaránt, míg aquaplaning esetén is irányítás alatt tartható a jármű” – emelte ki a pozitívumokat az Auto Bild.
A teszten nemcsak a féktávot mérték, hanem azt is, hogy miként viselkedik az autó kanyarban, vagy szlalomozva – havon, vizes vagy száraz úton. Így tehát az alábbi táblázat jobb oldalán látható értékek a havas, vizes és a száraz aszfalton mutatott tulajdonságokat jelzik.
A táblázatból kiderül, minél kisebb a szám, annál jobb minőségű az abroncs. Az utolsó helyen végzett Nankang Cross Seasons AW-6 esetében azonban nem ez a helyzet. A szakemberek ugyan kiemelik, hogy az abroncs erősségei a nagyon jó téli tulajdonságok és az alacsony ár, ám a végső eredményhez sokkal inkább hozzájárultak a hiányosságok. Ezek például a korlátozott tapadás nedves úton, késleltetett kormányzási reakció, alulkormányzottság nedves és száraz úton, de a legnagyobb baj az volt, hogy nedves aszfalton veszélyesen hosszú a fékút, így az Auto Bild nem ajánlja megvételre.
1. |
Hankook |
2 + / 1/2 |
|
||
1. |
Vredestein |
2 + / 1- / 2 + |
|
||
3. |
Bridgestone |
2 / 1- / 2 + |
|
||
3. |
Goodyear |
1- / 2 + / 2 |
|
||
5. |
Michelin |
2 + / 2/2 + |
|
||
6. |
Falken |
2 + / 2 / 2- |
|
||
7. |
Continental |
1/2 / 2- |
|
||
8. |
Nokian |
1- / 3 + / 2- |
|
||
9. |
Kumho |
3 + / 2 / 2- |
|
||
10. |
Toyo |
2/3/3 + |
|
||
11. |
Nankang |
1- / 4 + / 3 + |
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.