Kutyabiztonság az autóban

2021. 05. 28.

 

dog_in_car_m.png

A nyári szabadság idején sokan kutyával utaznak, mert úgy tapasztalták, hogy a kutya odavan a családi csavargásért és a kempingezésért. Azonban nem mindegy, hogyan szállítjuk a családi kedvencet.

Elgondolkozott már azon, hogy a kutyák miért szeretik kidugni a fejüket az autó ablakán?

Az ok igen egyszerű: a kutyák számára a világot sokkal inkább a szaglás határozza meg, míg nekünk, rossz szimatú embereknek a látás a legfontosabb. A kutyatartók nem egyszer tapasztalhatták, hogy a kocsiban hosszú órák óta alvó Bodri az otthon közelében egyszer csak felébred, és élénken várja, hogy kiszállhasson. Ez is azért van, mert még álmában is működik az orra, és riasztja: hazai szagokat érez.

dog_wind1_m.jpg

Igaz, aranyos a lobogó fülű Bodri a kocsi ablakában, csakhogy ezzel két baj is van: egyrészt közlekedés- és állatbiztonsági szempontból aggályos, másrészt a huzattól begyulladhat a szeme.

És ha már a biztonságnál tartunk, ne felejtsük el, hogy nemcsak a biztonsági övvel és gyereküléssel jól rögzített családtagok utaznak a kocsiban, hanem a kutyák is, akikre újabban egyre többet gondolnak a biztonsági szakértők, akik nemcsak ember, hanem kutya alakú kísérleti bábokat, úgynevezett dummykat is használnak.

Az Allianz kísérletében bebizonyosodott, hogy a 40 kilométeres sebességgel falnak hajtó autó hátsó ülésén bekötetlenül utazó kutya 37 kilométeres sebességgel röppen előre az első ülések között, amitől nemcsak ő sérülhet meg súlyosan, hanem akár az elöl utazók is. Ha valaki biztonsági öv nélkül, 37 kilométeres sebességgel ütközött már álló autónak, tudja, mekkorát üt a műszerfal, vagy az első ülések háttámlája. Szóval kíméljük meg Bodrit ettől a sokktól!

dog_dummy.jpg

Szakértők leggyakrabban azt tanácsolják, hogy a hátsó ülésen (üléshuzaton) szállított kutyát a biztonsági övhöz csatolható hámmal szereljük fel.

dog_big.jpg

De a fejtámlához rögzített hám is jó megoldás.

dogg.jpg

Azonban semmiképen se a nyakörvénél fogva rögzítsük a kutyát. Ez különösen kerülendő a fojtó nyakörvet viselő nagyobb termetű kutyák esetében.

Nagy kutyákhoz gyakran ajánlják a kombi hátsó részében elhelyezett ketrecet, de őszintén szólva nem szeretnék kinyitni egy ilyen ketrecet, miután a kocsi nagy tempóval nekiment egy fának. Mert a kutya az autó sebességével kenődik a ketrec rácsára.

Egy jól rögzített hám mindenképpen jobb megoldásnak tűnik. Kapható is (Nyugat-Európában mindenképpen) különféle méretben, és méreten belül is pontosan a jószág idomaira állítható.

dog2_m.jpg

Ha már szó esett a kombikról, ez tűnik a legjobb megoldásnak, hiszen a hátsó ülés támlája mégsem egy acélrostély, mint a ketrec esetében, fölötte pedig rugalmas hálót találunk.

Nyáron, parkolóban

Minden évben jó néhány hír érkezik arról, hogy valaki a lezárt, felforrósodott kocsiban hagyta a kutyáját, mégpedig a napon. Május 14-én a floridai Sarasota egyik rendőre kénytelen volt egy ilyen napozó fekete kocsi ablakát betörni, hogy a kutyus ne pusztuljon el.

 

dog_bodycam1_m.jpg

A testkamerás felvételen végig követhető az egész akció, egészen addig, amíg a megszeppent állatot betették a seriffhivatal hűtött állatszállító járművébe.

Ha csak rövid időre kell kiugranunk valamiért, a gondosan árnyékba állított autó mindkét hátsó ablakába helyezzünk ilyen szellőzőrácsot.

dog7_m.jpg

Ezáltal szellőzik az utastér, másrészt illetéktelenek nem nyúlnak be az autóba. Nem tréfa: megtörtént, hogy valaki barátkozni kezdett egy bezárt kutyával az ablakrésen keresztül, és komoly műtéttel kellett megmenteni az ujjait.

Ez a rács akkor is jó szolgálatot tesz, ha út közben a többzónás klímaberendezés gondoskodott arról, hogy a kutya és a szolgálatára álló család egyaránt kellemes hűvösben utazzon.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7216573868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (30) ABS (6) ACEA (6) ADAC (20) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (6) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (6) átverés (19) Audi (161) Audi A1 (6) Audi A3 (17) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (15) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (7) autódiagnosztikai eszköz (6) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (16) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (25) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (60) Beetle (5) Bentley (7) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (11) büntetés (6) Caddy (7) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1149) CO2 (5) Continental (20) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (16) Cupra (11) Cupra Born (10) Cupra Formentor (5) Dacia (11) Das WeltAuto (153) Das Weltauto Centrum (9) Datahouse (50) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (13) dugó (5) Dunlop (12) DWA (10) e-autó (5) e-tron (14) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (10) elektromos (69) elektromos Audi (7) elektromos autó (131) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) Európai Unió (22) EURO NCAP (6) Euro NCAP (27) év autója (11) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (34) gumiabroncs (33) gumicsere (12) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (16) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (19) hasznalt (7) használt (12) Használtautó (20) használtautó (208) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (24) használtpiac (16) használt autó (184) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (26) használt személyautó (5) hasznos (334) haszongépjármű (7) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (481) Honda (8) horrorkaraván (9) Hyundai (14) ID. (6) ID.BUZZ (14) ID.Buzz Cargo (5) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (7) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (5) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (335) köd (6) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (6) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (18) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (9) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (10) közúti baleset (15) közúti halálos baleset (11) kresz (6) KRESZ (6) KSH (8) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (24) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (13) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (8) NAV (28) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) Németország (20) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (10) nyaralás autóval (6) nyárigumi (18) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (5) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (59) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (12) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (54) Porsche (40) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (20) Porsche Taycan (7) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (35) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (70) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) Seat Leon (6) SEAT Leon (8) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (194) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (16) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (22) Skoda Kamiq (12) Skoda Karoq (8) Skoda Kodiaq (13) Skoda Octavia (78) Skoda Superb (29) sportautó (12) SUV (109) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (24) személyautó-állomány (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (9) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (7) tisztán elektromos (6) töréspróba (5) törésteszt (24) Tóth Péter (8) Toyota (24) Transporter (14) Travel Assist (12) TSI (17) tudta (9) újautó (42) új autó (28) új autók forgalomba helyezése (5) új modell (5) utazás (6) ütközés (10) ütközésbiztonság (5) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (332) Volkswagen-csoport (208) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (8) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (79) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (16) Volkswagen ID.3 (17) Volkswagen ID.4 (10) Volkswagen ID.7 (7) Volkswagen ID.Buzz (9) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (5) Volkswagen Passat (37) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (22) Volkswagen T-Cross (6) Volkswagen T-Roc (8) Volkswagen Taigo (6) Volkswagen Tiguan (15) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (13) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (10) VW-csoport (10) What car? (35) WLTP (28) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása