Nagy felbontású térképekhez gyűjt adatokat a Bosch és a Volkswagen
A Volkswagen Golf 8 modellel közlekedők minden megtett kilométerrel elősegítik az automatizált vezetés áttörését, ezek a járművek ugyanis a Bosch útazonosításához szolgáltathatnak menet közben információt. Ez a felhőalapú szolgáltatás a valós forgalomban érzékelők segítségével gyűjtött adatokat használ a többrétegű, nagy felbontású térképek elkészítéséhez és folyamatos frissítéséhez, ami alapvető fontosságú az egyre magasabb fokon automatizált vezetés számára.
„Minél több jármű szolgáltat információt, annál nagyobb és megbízhatóbb lesz az automatizált, valamint asszisztensrendszerekkel támogatott vezetés adatbázisa” – mutatott rá Mathias Pillin, a Bosch Cross-Domain Computing Solutions üzletág elnöke.
Névtelen adatszolgáltatás
Ebben a Volkswagen Golf 8 családnak vezető szerepe van Európában, de a tervek szerint további modellek is követik majd. A rendszer működése során a járműflotta környezetérzékelői segítségével menet közben információt gyűjt a különböző objektumokról, például közlekedési táblákról, szalagkorlátokról, útpadkákról vagy épp a forgalmi sávok útburkolati jeleiről. A járművek az adatokat – azaz az egyes térképszintekhez szükséges információt – a Volkswagen felhőszolgáltatásán (VW Cloud) keresztül névtelenül küldik el a Bosch-felhőbe (Bosch Cloud), ahol ezek alapján születik meg az útazonosítás, a valós környezet egyfajta „digitális ikertestvére”.
A Bosch már hosszú ideje dolgozik az önvezető autózás elősegítésén, de ahhoz egyebek között a járművek pozíciójának nagy pontosságú digitális térképeken való meghatározása szükséges. Ezt teszi lehetővé a Bosch útazonosítása, amely a radar- és videérzékelők információit, valamint a járművek mozgási adatait használja fel, hogy az autók helymeghatározását, illetve irányítását szolgáló további szintekkel bővíthesse a jelenlegi navigációs térképeket. Ezek a kiegészítő szintek a jelenleg használt térképformátumokkal kompatibilisek.
A Bosch-útazonosítás rendkívül pontos helymeghatározást tesz lehetővé a járművek számára. A pillanatnyi tartózkodási hely precíz meghatározása érdekében a jármű rendszere valós időben veti össze a környezeti érzékelők által szolgáltatott információkat a digitális ikerrel. Ez az összehasonlítás biztosítja az autók számára, hogy a nagypontosságú térképhez viszonyítva deciméter-pontossággal helyezkedhessenek el az éppen igénybe vett forgalmi sávban. A radar alkalmazása még olyan kedvezőtlen időjárási körülmények között is lehetővé teszi a megbízható helyazonosítást, mint a köd, az eső és a hó, amikor a környezet kamerás érzékelése korlátozott vagy akár lehetetlen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.