Tony Stark is ezzel járna

2023. 02. 17.

 

a4.jpg

Hol másutt lehetne az Audi Design Studio, mint Malibuban, ahol Iron Man, a Vasember háza volt, igaz, nem éppen a parton, ahol Tony Stark egyebek között az autógyűjteményét tartotta.

A legendás Pacific Coast Highway óceánparti útvonalától csupán egy kőhajításnyira lévő Design Studio álmodta meg az Audi legújabb, activesphere concept nevű tanulmány modelljét, amely crossover-modellek merőben újszerű formavilágát testesíti meg, amely ötvözi az Audi Sportback eleganciáját, az SUV-modellek sokoldalúságával és a valódi terepjáró képességekkel.

a1.jpg

Az összkerékhajtású tanulmánymodell első és hátsó tengelyén lévő egy-egy elektromos motor összteljesítménye 325 kW és együttesen 720 newtonméter forgatónyomatékot biztosítanak. A kocsi moduláris elektromos platform (PPE) révén hatótávaja meghaladhatja a 600 kilométert. A cikk végén ismertetett PPE-technika már olyan rövid töltési időket tesz lehetővé, amelyek már a belsőégésű motorral hajtott autók hagyományos tankolásaival is összemérhetők. Segítségével akár csupán tíz perc is elég lehet több mint 300 kilométerre elegendő elektromos energia felvételére. Mindemellett kevesebb mint 25 perc alatt emelhető a 100 kWh energiatároló képességű akkumulátor töltöttségi szintje 5-ről 80 százalékra.

A csaknem ötméteres, rendkívül elegáns autó jelentősen emelt szabadmagassága és nagyméretű, 22 hüvelykes kerekei terepképességre utalnak, ugyanakkor az activesphere Sportback-hátulja gombnyomásra nyitott raktérré („active back”) alakítható – ideális megoldásként a különböző szabadidős felszerelések, például (elektromos) kerékpárok vagy éppen vízi- és télisport-felszerelések szállítására. Igény szerint a hátsó ablak az activesphere tetejére csúsztatható, miközben az alsó függőleges elem egészen a vízszintesig nyílik le.

a6.jpg

De lássuk csak a számokat. Kezdjük azzal, hogy nemcsak a kocsi hátulja alakítható át, hanem a szabadmagassága a 208 milliméteres alapértékéről 40 milliméterrel csökkenthető vagy ugyanennyivel növelhető is. Az előbbi esetben valódi autópálya-suhanóvá válik az Audi activesphere, míg a 238 millis szabadmagasság már az igazi terepjáró kategóriába emeli az autót. Az Audi activesphere terepszöge elöl 18,9, hátul 28,1 fok. Ez annak köszönhető, hogy tengelytávja az elektromos autókra jellemző módon tekintélyes 2,97 méter, maximális lábteret biztosítva az utasoknak. Ennek megfelelően rövid az első és a hátsó karosszéria-túlnyúlás.

Külső méretei – hosszúsága 4,98, szélessége 2,07, míg magassága 1,60 méter – a felsőkategória képviselői közé sorolják a 285/55 R22-es abroncsokon gördülő Audi activesphere concept tanulmányt. A könnyűfém keréktárcsák olyan mozgatható szegmenseket is tartalmaznak, amelyek terepen a hatékony szellőzés érdekében kinyílnak, míg műúton az optimális aerodinamikai tulajdonságok szolgálatában zárulnak. Következetesen a lehető legalacsonyabb légellenállás jegyében alakították ki az első ajtók elegáns, karcsú visszapillantó kameratükreit.

a2.jpg

Sílécek szállítására a tetőszerkezet közepébe integrált tartó szolgál. Használaton kívül a tetőívbe süllyesztve gyakorlatilag láthatatlan marad, szükség esetén pedig kiemelkedve gondoskodik a sportfelszerelés biztonságos rögzítéséről és szállításáról.

A négy önálló ülés az utastéren végighúzódó magas középkonzolra függesztve helyezkedik el, az üléshéjak belső oldaleleme pedig felső részén vízszintesre formálva és a középkonzolra nyúlva szolgál kartámaszként.

a3.jpg

800 voltos gyorstöltés

Az Audi PPE (Premium Platform Electric) moduláris elektromos platform elektromos hajtásrendszerével és gyorstöltő-technikájával az Audi activesphere a sphere-koncepciómodellek családjához csatlakozik, és 800 voltos technikának köszönhetően rendkívül rövid töltési időkkel rendelkezik.

Minden jövőbeni PPE-modell hajtástechnikájának szíve a 800 voltos töltőberendezés, amely – akárcsak az Audi e-tron GT quattro esetében – biztosítja, hogy az akkumulátor akár 270 kW teljesítménnyel, a lehető legrövidebb idő alatt töltődhessen fel a gyorstöltő-állomásokon. A PPE révén e forradalmi technika első ízben jelenhet meg a nagy darabszámok jellemezte közép- és a felsőkategóriában.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9118052110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (31) ABS (6) ACEA (6) ADAC (20) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (6) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (6) átverés (19) Audi (161) Audi A1 (6) Audi A3 (17) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (15) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (7) autódiagnosztikai eszköz (6) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (16) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (25) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (60) Beetle (5) Bentley (7) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (11) büntetés (6) Caddy (7) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1151) CO2 (5) Continental (20) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) Cupra (11) CUPRA (16) Cupra Born (10) Cupra Formentor (5) Dacia (11) Das WeltAuto (153) Das Weltauto Centrum (9) Datahouse (50) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (13) dugó (5) Dunlop (12) DWA (10) e-autó (5) e-tron (14) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (10) elektromos (69) elektromos Audi (7) elektromos autó (131) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) Európai Unió (22) Euro NCAP (27) EURO NCAP (6) év autója (11) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (35) gumiabroncs (34) gumicsere (13) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (16) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (19) használt (12) hasznalt (7) használtautó (208) Használtautó (20) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (24) használtpiac (16) használt autó (184) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (26) használt személyautó (5) hasznos (335) haszongépjármű (7) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (482) Honda (8) horrorkaraván (9) Hyundai (14) ID. (6) ID.BUZZ (14) ID.Buzz Cargo (5) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (7) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (5) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (335) köd (6) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (6) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (18) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (9) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (10) közúti baleset (15) közúti halálos baleset (11) KRESZ (6) kresz (6) KSH (8) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (24) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (13) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (8) NAV (28) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) Németország (20) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (10) nyaralás autóval (6) nyárigumi (19) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (6) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (59) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (12) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (54) Porsche (40) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (20) Porsche Taycan (7) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (35) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (70) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) SEAT Leon (8) Seat Leon (6) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (195) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (16) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (22) Skoda Kamiq (12) Skoda Karoq (8) Skoda Kodiaq (13) Skoda Octavia (78) Skoda Superb (29) sportautó (12) SUV (110) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (24) személyautó-állomány (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (9) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (7) tisztán elektromos (6) töréspróba (5) törésteszt (24) Tóth Péter (8) Toyota (24) Transporter (14) Travel Assist (12) TSI (17) tudta (9) újautó (42) új autó (28) új autók forgalomba helyezése (5) új modell (5) utazás (6) ütközés (10) ütközésbiztonság (5) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (332) Volkswagen-csoport (209) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (8) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (79) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (16) Volkswagen ID.3 (17) Volkswagen ID.4 (10) Volkswagen ID.7 (7) Volkswagen ID.Buzz (9) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (5) Volkswagen Passat (37) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (22) Volkswagen T-Cross (6) Volkswagen T-Roc (8) Volkswagen Taigo (6) Volkswagen Tiguan (15) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (13) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (10) VW-csoport (10) What car? (35) WLTP (28) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása