Sok márka csalt az adatokkal

2017. 02. 06.

tdi

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak.

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr6713502869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

ablakmosó (5) ablaktörlő (8) abroncs (31) ABS (6) ACEA (6) ADAC (20) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akku (5) akkumulátor (25) akkumulátor töltés (5) alkatrész (9) Amarok (6) Anglia (5) arany kormánykerék (6) asszisztens rendszer (11) átlagos kor (6) átverés (19) Audi (161) Audi A1 (6) Audi A3 (17) Audi A3 Sportback (13) Audi A4 (15) Audi A6 (7) Audi e-tron (15) Audi e-tron GT (5) Audi Hungaria (15) Audi Q3 (16) Audi Q3 Sportback (11) Audi Q7 (6) Audi Q8 (11) Audi RS (6) Audi TT (10) Audi TT Coupé (8) Audi TT Roadster (7) Ausztria (5) autó (32) autódiagnosztika (7) autódiagnosztikai eszköz (6) autógyártás (5) autóimport (6) autólopás (7) Autonóm Vészfékező Rendszer (5) autópálya (16) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (25) Auto Bild Allrad (5) autó biztosítás (5) auto motor und sport (8) baleset (60) Beetle (5) Bentley (7) benzin (8) benzines autó (6) benzinmotor (12) bírság (9) biztonság (12) biztonsági öv (7) biztonságos autó (5) biztosítás (14) biztosítás autóra (7) biztosítás kötés (5) BMW (32) Bogár (16) Bridgestone (22) Budapest (12) büntetés (6) Caddy (7) CASCO (12) cikk (18) cikkek (1157) CO2 (5) Continental (20) crossover (8) családi autó (14) csalás (7) csúszós út (9) csúszós utak (6) CUPRA (16) Cupra (12) Cupra Born (10) Cupra Formentor (6) Dacia (11) Das WeltAuto (154) Das Weltauto Centrum (10) Datahouse (51) dízel (19) dízelmotor (9) dízel motor (9) DSG (13) dugó (5) Dunlop (12) DWA (10) e-autó (5) e-tron (14) Egyesült Államok (9) Egyesült Királyság (10) elektromos (69) elektromos Audi (7) elektromos autó (131) elektromos autózás (13) elektromos motor (16) elektromos SUV (7) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (11) ellenőrzés (6) Európai Unió (22) Euro NCAP (27) EURO NCAP (6) év autója (11) Fabia (5) fagy (6) fék (6) féktáv (7) FIAT (10) Ford (64) Ford Focus (7) forgalomba helyezés (6) Formentor (5) Frank György (12) front assist (6) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (18) Goodyear (24) gumi (35) gumiabroncs (34) gumicsere (13) guminyomás (5) gumiteszt (16) gyalogos gázolás (5) Győr (16) gyorshajtás (18) gyorsulás (5) haláleset (6) halálos baleset (21) halálos közlekedési baleset (18) Hankook (19) hasznalt (7) használt (12) Használtautó (20) használtautó (210) használtautó ár (8) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (14) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (24) használtpiac (16) használt autó (186) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (12) használt autó importálás (6) használt autó piac (5) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) használt import (26) használt piac (5) használt személyautó (5) hasznos (335) haszongépjármű (7) Haszonjárművek (5) hatótáv (8) hátsókerék hatjás (7) hibrid (15) hibridautó (8) hibrid autó (6) hirek (484) Honda (8) horrorkaraván (9) Hyundai (14) ID. (6) ID.BUZZ (14) ID.Buzz Cargo (5) idős autó (7) illegális szerviz (5) illegális szoftver (7) import (14) importált használtautó (5) importautó (6) Istenes László (5) ittas vezetés (10) JAF (5) Jármű Szolgáltatási Platform (6) JATO (6) jogi tanács (8) jogosítvány (5) karambol (18) karaván (5) károsanyag-kibocsátás (9) karosszéria (7) kerékpár (5) KIA (17) kilométeróra (6) kilométeróra tekerés (11) kisbusz (6) kishaszonjármű (28) kishaszonjármű forgalomba helyezés (8) kisszines (339) köd (6) ködben vezetni (5) Kodiaq (5) ködlámpa (6) ködlámpa használatának szabálya (5) kombi (18) kombi autó (5) környezetbarát (6) környezetvédelem (5) koronavírus (48) közlekedés (9) közlekedésbiztonság (5) közlekedési baleset (17) Központi Statisztikai Hivatal (10) közúti baleset (15) közúti halálos baleset (11) KRESZ (6) kresz (6) KSH (8) lakókocsi (6) Lane Assist (5) LED (6) LED-lámpa (6) legjobb autó (6) légkondicionáló (6) légzsák (7) limuzin (5) lítiumion-akkumulátor (9) lízing (6) lopás (5) M1 autópálya (5) Magyarország (7) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (18) Magyar Közút Zrt. (8) márkakereskedés (10) márkaszerviz (20) Mazda (5) megbízható használt autó (5) Mercedes (24) MGE (12) Michelin (24) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) mild hibrid (8) mobiltelefon vezetés közben (5) motor (13) motorkerékpár (7) motorolaj (5) MPV (5) Multivan (8) NAV (29) NAV ellenőrzés (9) NCAP (14) NCAP teszt (18) Németország (20) német autóklub (5) nepper (11) Nokian (7) Nürburgring (8) nyaralás (10) nyaralás autóval (6) nyárigumi (19) nyárigumiteszt (11) nyári abroncs (6) Octavia (15) old timer (5) old timer autó (5) Opel (59) ORFK (5) összkerékhajtás (7) ötcsillagos minősítés (12) öt csillag (7) parkolási asszisztens (5) Passat (5) pénzügyőr (5) Peugeot (11) PHEV (5) piaci statisztika (8) pick-up (7) Pikes Peak (8) Pirelli (7) plug-in hibrid (54) Porsche (40) Porsche 911 (8) Porsche Hungaria (20) Porsche Taycan (7) Renault (13) Rendőr-főkapitányság (6) rendőrség (35) rendszám (6) Románia (5) sávtartó asszisztens (8) SEAT (70) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (7) SEAT Ateca (11) SEAT Cupra (6) SEAT Ibiza (5) Seat Leon (6) SEAT Leon (8) SEAT Tarraco (6) sebességkorlátozás (6) sebességszabályozás (5) síelés (5) síelés autóval (5) Skoda (198) Skoda Auto (21) Skoda Enyaq (16) Skoda Enyaq iV (18) Skoda Fabia (23) Skoda Kamiq (13) Skoda Karoq (9) Skoda Kodiaq (13) Skoda Octavia (80) Skoda Superb (29) sportautó (12) SUV (112) suv autó (7) Suzuki (37) szabálytalanság (6) szélvédő (6) szélvédő takarítás (7) személyautó (24) személyautó-állomány (5) személygépjármű (18) szén-dioxid kibocsátás (16) szerviz (9) T-Roc (5) tanulmányautó (5) TDI (9) technológia (14) teherautó (6) tél (11) téligumi (22) téligumiteszt (10) terepjáró (8) Tesla (10) teszt (7) tisztán elektromos (6) töréspróba (5) törésteszt (24) Tóth Péter (8) Toyota (24) Transporter (14) Travel Assist (12) TSI (17) tudta (9) újautó (43) új autó (29) új autók forgalomba helyezése (6) új modell (5) utazás (6) ütközés (10) ütközésbiztonság (5) ütközésvédelem (6) üzemanyag (11) üzemanyagárak (5) üzemanyag fogyasztás (5) vadbaleset (8) vadgázolás (6) verseny (5) versenyautó (11) versenysport (7) vészfék (5) vészfékező rendszer (7) vezetéstechnika (7) videok (32) Volkswagen (336) Volkswagen-csoport (213) Volkswagen Amarok (5) Volkswagen Beatle (5) Volkswagen Caddy (8) Volkswagen elektromos autó (5) Volkswagen Golf (81) Volkswagen Haszonjárművek (8) Volkswagen ID (17) Volkswagen ID.3 (17) Volkswagen ID.4 (10) Volkswagen ID.7 (7) Volkswagen ID.Buzz (9) Volkswagen Konszern (6) Volkswagen Multivan (5) Volkswagen Passat (38) Volkswagen Passat Variant (5) Volkswagen Polo (23) Volkswagen T-Cross (7) Volkswagen T-Roc (9) Volkswagen Taigo (7) Volkswagen Tiguan (15) Volkswagen Touran (7) Volkswagen Transporter (13) Volkswagen Up! (5) Volvo (9) Vredestein (5) VW (10) VW-csoport (10) What car? (36) WLTP (28) Wolfsburg (8) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása